Termeni si conditii generale

§ 1. Generalitati, Domeniul de aplicare
(1) In sensul acestor termeni si conditii, vanzatorul este: S.C. Kraft Logistic S.R.L., cu sediul in Sighisoara, str. Florilor, nr. 13, sc. A, ap. 2, jud. Mures iar clientii sunt consumatorii si/sau intreprinderile cu care vanzatorul se afla intr-o relatie de afaceri. Consumatorii sunt clientii carora nu li se poate atribui o activitate comerciala sau profesionala independenta (exceptie facand § 3 si § 4 unde sunt definiti altfel). Intreprinderile sunt clientii - persoane juridice sau alte entitati juridice, care desfasoara activitati comerciale sau profesionale independente.
(2) Aceste termene si conditii se aplica numai produselor comercializate de vanzator. Riscurile privind nerespectarea conditiilor de vanzare cad in sarcina clientului cu exceptia situatiei in care s-a convenit altfel, in mod expres, in scris. Conditiile de vanzare se aplica si in cazul livrarii produselor, clientii fiind obligati sa respecte prezentele termene si conditii.
(3) Cu exceptia reglementarilor privind activitatea producatorului, care sunt complementare, toate acordurile stabilite intre vanzator si client privind executarea prezentului contract sunt stipulate, in scris, in continutul contractului. Angajamentele verbale nu sunt opozabile intre parti. Adaugarile si modificarile contractului incheiat vor fi facute numai in forma scrisa cu acordul ambelor parti. Transmiterea prin fax, scrisoare recomandata cu confirmare de primire sau e-mail este suficienta pentru ca forma scrisa sa fie valida. Cu exceptia persoanelor din conducerea societatii vanzatoare care au dreptul legal sa angajeze unitatea in raporturi contractuale sau a persoanelor autorizate imputernicite de vanzator, nicio alta persoana angajata sau nu a societatii nu are dreptul sa incheie acorduri pe cale verbala sau scrisa care sa deroge de la clauzele contractului.


§ 2. Oferta, incheierea contractului, documentele ofertei
(1) Ofertele vanzatorului se transmit celor interesati in mod gratuit. In situatia in care ofertele inaintate de vanzator sunt acceptate de catre client, acesta va putea solicita livrarea produselor printr-o comanda scrisa. Comanda clientului va fi analizata si daca va fi acceptata acesta va primi o confirmare scrisa a comenzii in cel mult 15 zile din momentul in care vanzatorul a primit comanda.
(2) Prin transmiterea comenzii, clientul se angajeaza contractual sa achizitioneze produsele comandate. Contractul se considera incheiat in momentul trimiterii de catre vanzator a mesajului de confirmare a comenzii clientului. Informatiile vanzatorului cu privire la produsele sale si reprezentarile acestuia (de exemplu culori, marimi, grafice si imagini etc), sunt doar aproximative, cu exceptia cazului in care utilizarea presupune un scop contractual care necesita o conformitate exacta. Acestea nu sunt caracteristici garantate, ci descrieri sau identificari ale produselor sau ale serviciului. Derogarile contractuale datorate reglementarilor legale sau care reprezinta imbunatatiri ale caracteristicilor produselor, precum si inlocuirea cu produse echivalente, sunt permise atata timp cat prin aceasta nu este afectata utilizarea produsului.
(3) Vanzatorul isi rezerva dreptul de a accepta sau nu o comanda.
(4) Intregul continut al site-ului www.platinium-natural.ro – imagini, texte, grafice, simboluri, elemente de grafica si alte date – este proprietatea S.C. KRAFT LOGISTIC S.R.L. si a furnizorilor sai si este aparat de Legea drepturilor de autor si de legile privind proprietatea intelectuala si industriala (Legea 8 din 1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe). Folosirea fara acordul S.C. KRAFT LOGISTIC S.R.L. a oricaror elemente enumerate mai sus se pedepseste conform legilor in vigoare.
(5) Vanzatorul nu isi asuma responsabilitatea pentru greselile de tiparire sau afisare in ceea ce priveste preturile, caracteristici, imagini etc. In eventualitatea in care pretul produsului sau unele caracteristici ale produsului au fost gresit introduse in bazele de date sau afisate gresit, iar confirmarea comenzii nu s-a efectuat inca, vanzatorul isi rezerva dreptul de a refuza comanda clientului si de a anunta clientul in cel mai scurt timp despre eroarea aparuta.


§ 3. Posibilitatile de revocare a consumatorului
Dreptul de revocare a contractului.
Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantului ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 10 zile lucratoare de la primirea produsului; In § 3 si § 4 (prin exceptie de la restul termenilor si conditiilor) prin consumator se intelege orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii, care, in executarea prezentului contract, actioneaza in scopuri din afara activitatii sale comerciale, industriale sau de productie, artizanale ori liberale. Prezentul contract se supune prevederilor OG 130/2000 cu modificarile legale ulterioare. Revocarea contractului trebuie trimisa la:

Kraft Logistic SRL
Str. Florilor Nr. 13, sc. A, ap. 2
545400 Sighisoara
Jud. Mures
Romania
Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Tel: +40 (0)0733 776692
Fax: +49 (0) 265 779099

Consecintele revocarii

In cazul unei anulari, produsele si banii se vor returna reciproc de catre ambele parti. Conform legii, costurile de returnare a produselor vor fi suportate de consumator. In baza celor mentionate mai sus, avand in vedere natura produselor si felul cum sunt ambalate, pot fi returnate cu restituirea banilor numai produsele care sunt nefolosite, intregi, in ambalajul original nedeteriorat si intr-o stare in care mai pot fi valorificate. Daca produsele nu pot fi restituite in intregime sau partial sau daca vor fi restituite intr-o stare deteriorata sau cu lipsuri, consumatorul are obligatia de a suporta costurile privind deprecierea produselor. Inaintea rambursarii efective a produselor, consumatorul va primi, in termen de 5 zile, un raspuns scris la instintarea de renuntare, de la vanzator. Vanzatorul isi rezerva dreptul de a stabilii valoarea costurilor de depreciere si chiar de a refuza rambursarea produselor, in anumite conditii, comunicand pozitia sa consumatorului prin acest raspuns. Rambursarea produselor de catre consumator se face in termen de 10 de zile iar restituirea sumelor de bani achitate in baza contractului de catre consumator se face de in termen de 30 zile. Termenul incepe pentru consumator odata cu primirea produselor iar pentru vanzator odata cu primirea instintarii de revocare a consumatorului.


§ 4. Costurile de returnare, la revocarea consumatorului
In caz de revocare, consumatorul suporta plata cheltuielilor de returnare.


§ 5. Preturi, conditii de plata, compensari, pastrare
(1) Preturile valabile sunt cele prevazute in confirmarea ofertei. Preturile produselor sunt exprimate in RON . Pretul include ambalajul si TVA-ul aferent. Serviciile de transport a produselor de la vanzator la client si cele conexe acestuia sunt calculate separat si sunt suportate de client.
(2) Plata se poate face:
– on-line, pe site-ul vanzatorului
– in avans in contul vanzatorului
– numerar la agentii vanzatorului
– ramburs la primirea produselor.
La plata in avans si la plata on-line, marfa va fi expediata imediat dupa ce plata este incasata si dupa transmiterea confirmarii comenzii.


§ 6. Termenele de livrare
(1) Daca partile nu au convenit un termen de livrare, produsele vor fi transmise clientului in cel mai scurt timp posibil, insa nu mai tarziu de 30 de zile de la data confirmarii comenzii. Daca termenul de livrare stabilit de catre parti nu poate fi respectat, partile au obligatia de a stabili o perioada rezonabila pentru livrarea produselor.
(2) Comunicarea de catre client a unor date de livrare gresite, absolva de orice raspundere societatea vanzatoare. Costurile privind retrimiterea produselor cad in sarcina clientului.
(3) In cazul in care clientul nu isi respecta obligatiile asumate prin prezentele termene si conditii, fie cu rea credinta fie din culpa, vanzatorul este indreptatit sa solicite daune interese, inclusiv cheltuieli suplimentare.
(4) Riscul pierderii totale sau partiale a produselor cade in sarcina vanzatorului, din momentul livrarii pana in momentul predarii acestora clientului.
(5) Detaliile privind livrarea sunt prezentate in sectiunea „Livrarea produselor” ce poate fi accesata din meniul principal.


§ 7. Transferul riscului
(1) In cazul in care nu reiese altceva din confirmarea comenzii, conditia de livrare a produselor este considerata „ex works”.
(2) Atat in cazul clientilor intreprinderi cat si consumatori, riscul de pierdere accidentala sau deteriorare accidentala a marfurilor este transferat acestora la expediere odata cu predarea produselor de catre vanzator curierului sau direct clientului.
(3) In momentul preluarii pachetului, clientul are obligatia de a verifica integritatea acestuia. Daca pachetul este avariat si nu este anexat procesul verbal legat de avaria acestuia, clientul are dreptul sa refuze primirea pachetului. Daca primeste pachetul avariat fara procesul verbal o face pe propria raspundere. Pentru validarea altor reclamatii, clientul va pastra bonul de achitare a coletului.
(4) Daca se solicitata de catre client – chiar si pe termen scurt – stocarea bunului, vanzatorul are dreptul de a factura clientului cheltuielile aferente.


§ 8. Consultanta tehnica
Folosirea si utilizarea produsului livrat este responsabilitatea exclusiva a clientului. Orice consultare oferita de vanzator este considerata ca si indicatie si nu absolva clientul de responsabilitate.


§ 9. Raspunderea pentru defecte
(1) Toate produsele sunt inspectate foarte bine inainte de expediere. Daca exista, insa, vreun defect al produsului, clientul are dreptul de a solicita remedierea defectelor sau inlocuirea produselor. Inlocuirea produselor va fi facuta in functie de stocul existent la acea data. Vanzatorul este indreptatit sa recomande clientului inlocuirea produsului, daca eliminarea defectelor presupune cheltuieli considerate de vanzator prea mari. In cazul in care vanzatorul nu poate remedia defectele sau nu poate inlocui produsele, clientul poate cere anularea contractului sau reducerea pretului de achizitie.
(2) Clientul va putea invoca dreptul sau de garantie, urmand a preciza numele si datele de contact ale sale si informatii pe scurt cu privire la motive, prin posta, e-mail, fax sau prin telefon. Anuntarea defectelor evidente ale bunurilor, inclusiv daunele de transport, trebuie facuta in termen de 10 zile de la primirea bunurilor. Dupa aceasta perioada, dreptul de garantie datorita unui defect evident se pierde.
(3) Clientul poate trimite, produsul defect pentru verificare, cu acordul si pe cheltuiala vanzatorului la adresa acestuia. Clientul va folosi, pe cat este posibil, ambalajul original pentru returnare. Clientul va plati transportul pachetului prin curier pana la vanzator urmand ca rambursarea cheltuielilor sa fie facute in cadrul garantiei, imediat dupa primirea marfii de catre vanzator.
(4) Atata timp cat incalcarea contractuala nu este intentionata, raspunderea vanzatorului este limitata pentru daune previzibile, tipice.
(5) Termenul de prescriptie a pretentiilor pentru defecte de la clientii care nu sunt consumatori, este de 12 luni, de la transferul riscului.


§ 10. Protectia dreptului de proprietate
(1) Vanzatorul isi pastreaza drepturile de proprietate asupra bunurilor pana in momentul in care pretul pentru marfurile achizitionate de client a fost achitat in totalitate. In caz de neplata, vanzatorul isi rezerva dreptul de a reintra in posesia bunurilor. Recuperarea bunurilor de la client atrage implicit rezilierea contractului. Vanzatorul, dupa recuperarea bunurilor vandute, este indreptatit sa le valorifice.
(2) In caz de sechestru sau de alte interventii de catre terti, clientul are obligatia de a informa in scris, in cel mai scurt timp posibil, vanzatorul.
(3) Clientul are dreptul de a revinde produsele. El are obligatia de a achita vanzatorului toate facturile emise in temeiul contractului (inclusiv TVA), indiferent daca produsele sunt revandute neprelucrate sau prelucrate. Pana la stingerea acestei creante vanzatorul ramane indreptatit sa-si incaseze contravaloarea bunurilor si dupa revanzarea acestora de catre client. Vanzatorul se obliga sa nu ridice nicio pretentie privind creantele, atata timp cat clientul isi indeplineste obligatiile de plata fata de vanzator, nu are intarzieri de plata si nu se afla in procedura de faliment sau insolventa sau nu exista plati suspendate. Daca clientul este intr-una dintre aceste situatii, vanzatorul poate solicita clientului sa ii comunice date despre creantele atribuite si debitorii sai si sa faca toate demersurile pentru a-i inmana actele necesare si sa informeze debitorii asupra cesiunii.


§ 11. Tribunalul competent, locul de indeplinire
(1) Orice litigiu ivit in legatura cu desfasurarea contractului dintre cele doua parti se va solutiona pe cale amiabila.
(2) In situtatia in care litigiul nu poate fi solutionat pe cale amiabila instanta competenta in solutionarea litigiului este cea de la sediul vanzatorului. Acest articol este valabil si in cazul in care clientul isi are sediul in afara Romaniei.
(3) Legea care guverneaza contractul dintre parti este cea romana.
(4) Daca unele dintre prevederile contractuale se dovedesc a fi ineficiente sau vor fi declarate nule, celelalte articole ale contractului nu vor fi afectate de aceasta.


§ 12. Utilizarea site-ului de catre minori
Daca sunteti minor si accesati site-ul, o puteti face doar sub supravegherea parintelui dumneavoastra sau a tutorelui legal. Parintele sau tutorele legal are dreptul de a revizui informatia personala a copilului sau, de a solicita stergerea acesteia si poate refuza sau intrezice viitoarele prelucrari si folosiri ale informatiilor apartinand minorului.

Vanzatorul recomanda tuturor parintilor si/sau tutorilor legali sa informeze si sa instruiasca minorii, intr-un mod adecvat si corect, cu privire la utilizarea responsabila si in siguranta a datelor personale, in momentul folosirii Internet-ului si al site-ului.

Folosirea (vizitarea sau cumpararea produselor) acestui site, implica acceptarea acestor termeni si conditii. Pentru folosirea in cele mai bune conditii a site-ului se recomanda citirea cu atentie a termenilor si conditiilor. S.C. KRAFT LOGISTIC S.R.L. isi asuma dreptul de a face modificari ale acestor prevederi fara o alta notificare.

Nota: Clientul declara ca a luat la cunostinta si este de acord ca vanzatorul sa salveaze datele din contract, in scopul prelucrarii datelor si isi rezerva dreptul de a transmite tertelor parti datele, atat cat sunt necesare pentru indeplinirea conditiilor contractuale. Practicile noastre de confidentialitate a datelor sunt in conformitate cu legea in vigoare privind protectia datelor.